Jäsenasiat ja JytyNuoret

Opiskelijajäsenet

Opiskelija saa jäsenmaksullaan sekä oman yhdistyksensä jäsenedut että liiton kaikille jäsenille tarjoamat jäsenedut ja palvelut. Opiskelija voi valita yhdistyksekseen joko paikallisen jäsenyhdistyksen tai valtakunnallisen sopimusalayhdistyksen

Liity Jytyn jäseneksi täyttämällä sähköinen liittymislomake, jonka jälkeen pääset kirjautumaan Jytyn jäsenen sähköiseen asiointijärjestelmään Jässäriin. Jos sinulla on voimassa oleva työsuhde tai aloitat työssä opintojesi ohella, liityt samalla myös Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassaan huolehtiaksesi ansiosidonnaisesta työttömyysturvastasi.

Opiskelijajäsenyyttä ja -jäsenmaksua koskevat kysymykset voi lähettää sähköpostitse opiskelijat(at)jytyliitto.fi.

Jäsenmaksuvelvoitteensa hoitaneella jäsenellä on käytössään Jytyn jäsenedut sekä -palvelut. Lue lisää Jäseneduista!

***************************************************************************

Kannatusjäsenenä Jytyssä!

Jäsen, joka jää eläkkeelle, voi edelleen kuulua jäsenyhdistykseen kannatusjäsenenä. Kannatusjäsenmaksu on 36 €/vuosi ja maksetaan suoraan yhdistyksen tilille. Kannatusjäsenellä ei ole liittojäsenmaksuvelvollisuutta, äänioikeutta eikä vaalikelpoisuutta Jytyn toimielimiin, mutta kannatusjäsenellä on yhdistyksen kokouksissa läsnäolo- ja puheoikeus.

Kun jäät eläkkeelle, ilmoita jäsenasiainhoitajalle eroatko vai jäätkö kannatusjäseneksi. Peruuta jäsenmaksuvaltakirja työnantajalta, mikäli jatkat tilapäistä työskentelyä, sillä jäsenmaksu velvoite päättyy.

Kannatusjäsenenä voit liittyä myös Jytysenioreihin

Lisätietoja jäseneduista Jytyiiton sivuilta tai Jäsenenä Jytyssä -oppaasta

Vakuutukset

Jytyn jäsenenä sinulla on tapaturmavakuutus, matkustajavakuutus, vastuuvakuutus ja oikeusturvavakuutus. Lisäksi saat Ifiltä muita etuja perheesi vakuutusturvan parantamiseksi.

Kannatusjäsen saa Ifin tarjoamat jäsenalennukset. Primus henki- ja tapaturmavakuutus (itselle ja perheenjäsenille) on voimassa yleisten vakuutusehtojen mukaan 68-vuotiaaksi asti.

Lisätietoja vaakuutuksista osoitteista:

Jyty Vakuutukset sekä ajantasaiset tiedot liiton maksamasta vakuutusturvasta ja vakuutusehdot osoitteesta www.if.fi/Jyty

Tukea harjoitteluun!

Jytyn jäsenenä ja päätoimisena opiskelijana sinulla on mahdollisuus hakea harjoittelutukea. Harjoittelutuella halutaan mm. tukea palkattomia harjoitteluita suorittavia opiskelijoita. Harjoittelutukea voi hakea myös esimerkiksi kesäajan tai ulkomaan harjoitteluun.

Harjoittelutuen suuruus on 500€. Harjoittelutukihaku järjestetään kolme kertaa lukuvuoden aikana:

• Syksyn haku päättyy 15.10. (haku ajalle 15.10-14.2.)
  • Kevään haku päättyy 15.2. (haku ajalle 15.2.-14.5.)
  • Kesä haku päättyy 15.5. (haku ajalle 15.5.-14.10.)

Lisätietoja harjoittelutuesta, harjoittelutuen kriteereistä sekä hakuohjeet: Harjoittelutuki

Tukea koulutukseen!

***************************************************************************

Jäsenmaksut 2019

Liittovaltuuston on päättänyt kokouksessaan, että jäsenmaksut pidetään ennallaan vuonna 2019

- 1,32% ennakonpidätyksen alaisesta palkasta

- Euromääräinen jäsenmaksu 5€ (yhdistys 1,50 euroa/kk, liitto 3,50 euroa/kk)

- Opiskelijajäsenmaksu 36€/vuosi

- Kannatusjäsenmaksua (eläkeläiset) 36 € /vuosi maksetaan yhdistyksen tilille

*****************************************************************************

Jytyn Jytyn jäsenenä voit vuokrata viihtyisiä jäsenhintaisia lomahuoneistoja ja -mökkejä ympäri vuoden eri puolelta Suomea. Jytyn loma-asuntoja on vuokrattavissa Levillä, Tahkolla ja Rukalla. Lomahuoneistojen vuokra-aika on sesonkiaikana yksi viikko, muina aikoina myös viikonloput tai yksittäiset päivät. Vaihtopäivä on Levillä ja Rukalla lauantai, Tahkolla perjantai.mökit!

.

Lisätietoa mökeistä, varausohjeet ja hinnat linkistä: Lomamökit 2019!

*******************************************************************************

Jyty Lounais-Lappi ry tukee vuosittain 50 e/henkilö kulttuuri-ja urheiluharrastuksissa sekä muun hyvinvoinnin edistämisessä, mm. hieronta- ja kauneudenhoitopalvelut (ei kampaajalla käynnit). Etuus koskee työvoimajäseniä.

Tyhy rahan saa takaisin alkupieräistä kuittia vastaan. Kuitit toimitetaan tiimivastaavalle tarkistusta varten.

Suunnittelemme parhaillaan lomaketta, johon kuitit liitetään. Tyhy-maksut maksetaan kuluvan kuun loppupuolella.

********************************************************************************

Oy Teboil Ab myöntää Jytyn jäsenkortilla alennukset:

Bensiini ja dieselöljy      - 2,1 snt / litra

Voiteluaineet                  - 10 % (alle 10 litran astiat)

Autokemikaalit               - 5 %

Pesut                             - 5

Nestekaasu                   - 5 % (täyttö)

Polttoaine-edut saa yli 300:lta Teboilin huolto- ja automaattiasemalta sekä muut tuote- ja palveluedut yli 150 Teboil-huoltoasemalta”.

Jäsenkorttiedut Teboil