Jäsenedut ja nuoret

Miksi minun kannattaisi olla ammattiliitto Jytyn jäsen?
Mitä hyötyä ja etuja saan liiton jäsenenä?

• Ammatillinen edunvalvonta. Palkka- ja muita työsuhdeasioitasi edistetään aktiivisesti.
  • Saat luottamusmiehen palvelut ja työsuhdeneuvontaa työpaikallasi
  • Saat ilmaista sopimus- ja oikeusapua työelämän ongelmiin
  • Taloudellinen turvasi on taattu lomautus- ja työttömyystilanteissa (Työttömyyskassa Aaria)
  • ​Vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus sekä alennuksia IF:n muista vakuutuksistasi
  • Saat oikeusturva- ja vastuuvakuutuksen
  • Jyty tarjoaa erilaisia ja monipuolisia kursseja. Katso ajankohtaiset koulutukset Jytyn koulutuskalenterista
  • ​Ammatillista ja edunvalvonnallista viestintää, esim. Jyty-lehti
  • Aktiivinen näkyvyys tapahtumissa, messuilla ja seminaareissa
  • Hyödyt edullisista loma- ja virkistyskohteista, esim. Jytyn lomamökeistä
  • Alennuksia eri yhteistyökumppaneiltamme mm. pankeista, huoltamoilta ja matkailusta

Katso ajankohtaiset jäsenedut Jytyn nettisivuilta

Jyty Lounais-Lappi ry järjestää alueellisia tapahtumia mm. paikallistiimeittäin (esim. ruskaretkiä, leffailtoja, hyvinvointi-iltoja jne.). Muistamme jäseniämme myös mm. 50- ja 60-vuotismerkkipäivinä.

Jyty Lounais-Lappi ry:n hyvinvointietu työvoimajäsenilleen

Jyty Lounais-Lappi ry tukee vuosittain 50 e/henkilö kulttuuri-ja urheiluharrastuksissa sekä muun hyvinvoinnin edistämisessä, mm. hieronta- ja kauneudenhoitopalvelut (myös kampaajakäynnit). Etuus koskee työvoimajäseniä.

Sinun tulee täyttää jäsenmaksatuslomake ja toimittaa kuitti sähköpostitse tarkastettavaksi paikallistiimisi tiiminvetäjälle / team leaderille, löydät heidän yhteystietonsa Paikallistiimit -sivulta. Tyhy-maksut maksetaan kaksi kertaa keväällä (maaliskuu ja toukokuu) ja syksyllä (syyskuu ja marraskuu).

Postitse toimitus onnistuu osoitteeseen Urheilukatu 4, 95400 Tornio.

Jytynuoret

Jytyn nuorisotoiminta on tarkoitettu kaikille alle 37-vuotiaille Jytyläisille. Nuorille Jytyläisille on Jyty Lounais-Lappi ry:n järjestämää sekä alueellista ja valtakunnallista toimintaa sekä tapahtumia.

Muista päivittää yhteystietosi Jytyn Jässärissä, niin pysyt kartalla ajankohtaisista asioista ja tapahtumista.

Käy myös liittymässä Facebookissa Jyty Nuoret-ryhmään. Ryhmään voivat liittyä myös yli 37-vuotiaat Jytyläiset, jotka ovat kiinnostuneita Jytyn nuorisotoiminnasta.

Jyty Lounais-Lappi ry:n nuorisotiimin vastaavat löydät Yhteystiedot -sivulta.

Kuvassa on nuoria ihmisiä portailla istuskelemassa

Kannatusjäsenenä Jytyssä

Jäsen, joka jää eläkkeelle, voi edelleen kuulua jäsenyhdistykseen kannatusjäsenenä. Kannatusjäsenmaksu on 36 €/vuosi ja maksetaan suoraan yhdistyksen tilille. Kannatusjäsenellä ei ole liittojäsenmaksuvelvollisuutta, äänioikeutta eikä vaalikelpoisuutta Jytyn toimielimiin, mutta kannatusjäsenellä on yhdistyksen kokouksissa läsnäolo- ja puheoikeus.

Kun jäät eläkkeelle, ilmoita jäsenasiainhoitajalle eroatko vai jäätkö kannatusjäseneksi. Peruuta jäsenmaksuvaltakirja työnantajalta, mikäli jatkat tilapäistä työskentelyä, sillä jäsenmaksu velvoite päättyy.

Jyty Lounais-Lapissa kannatusjäsenenä sinulla on oikeus osallistua järjestämiimme tapahtumiin.

Kannatusjäsenenä voit liittyä myös Jytysenioreihin