Jäsenedut ja nuoret

Miksi minun kannattaisi olla ammattiliitto Jytyn jäsen?
Mitä hyötyä ja etuja saan liiton jäsenenä?

• Ammatillinen edunvalvonta. Palkka- ja muita työsuhdeasioitasi edistetään aktiivisesti.
  • Saat luottamusmiehen palvelut ja työsuhdeneuvontaa työpaikallasi
  • Saat ilmaista sopimus- ja oikeusapua työelämän ongelmiin
  • Taloudellinen turvasi on taattu lomautus- ja työttömyystilanteissa (Työttömyyskassa Aaria)
  • ​Vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus sekä alennuksia IF:n muista vakuutuksistasi
  • Saat oikeusturva- ja vastuuvakuutuksen
  • Jyty tarjoaa erilaisia ja monipuolisia kursseja. Katso ajankohtaiset koulutukset Jytyn koulutuskalenterista
  • ​Ammatillista ja edunvalvonnallista viestintää, esim. Jyty-lehti
  • Aktiivinen näkyvyys tapahtumissa, messuilla ja seminaareissa
  • Hyödyt edullisista loma- ja virkistyskohteista, esim. Jytyn lomamökeistä
  • Alennuksia eri yhteistyökumppaneiltamme mm. pankeista, huoltamoilta ja matkailusta

Katso ajankohtaiset jäsenedut Jytyn nettisivuilta

Jyty Lounais-Lappi ry järjestää alueellisia tapahtumia mm. paikallistiimeittäin (esim. ruskaretkiä, leffailtoja, hyvinvointi-iltoja jne.). Muistamme jäseniämme myös mm. 50- ja 60-vuotismerkkipäivinä.

Hyvinvointi- ja kulttuuritapahtumat

Jyty Lounais-Lappi ry järjestää yhdistys- ja paikallistiimitasolla toimintaa hyvinvointiin ja kulttuuriin liittyen. Esimerkkinä olemme tarjonneet lippuja jäsenhintaan paikallisiin tapahtumiin.

Jos sinulla tulee ideoita, missä me Jytynä voisimme olla mukana tai mitä voisimme järjestää, jätäthän alla olevan boksin kautta meille viestiä.

Intersport Tornion sopimusalennus yhdistyksemme jäsenille

Jyty Lounais-Lappi on tehnyt sopimuksen Intersport Mäkimaan (Tornio) kanssa alennusprosentista.

Kaikista normaalihintaisista vaatteista ja jalkineista -20% alennus. Mobiilista tai fyysistä jäsenkorttia näyttämällä saat alennuksen. Jäsenkortissa tulee lukea Jyty Lounais-Lappi ry ja olla voimassa 2021-2024.

Jytynuoret

Jytyn nuorisotoiminta on tarkoitettu kaikille alle 37-vuotiaille Jytyläisille. Nuorille Jytyläisille on Jyty Lounais-Lappi ry:n järjestämää sekä alueellista ja valtakunnallista toimintaa sekä tapahtumia.

Jyty Lounais-Lappi ry:n nuorisotiimin vastaavat löydät Yhteystiedot -sivulta.

Muista päivittää yhteystietosi Jytyn Jässärissä, niin pysyt kartalla ajankohtaisista asioista ja tapahtumista.

Käy myös liittymässä Facebookissa Jyty Nuoret-ryhmään. Ryhmään voivat liittyä myös yli 37-vuotiaat Jytyläiset, jotka ovat kiinnostuneita Jytyn nuorisotoiminnasta.

UUTTA: Seuraa Jytynuoria Facebookissa ja Instagramissa @Jytynuoret!

Kuvassa on nuoria ihmisiä portailla istuskelemassa

Cityshoppari

Ammattiliitto Jytyn jäsenet ja Jytyyn liittyvät uudet jäsenet saavat nyt jäsenetuna CityShoppari 2021 -sovelluksen. Mobiilisovellus toimii kännykässä, ja se on jäsenille ilmainen. CityShoppari-etu on tarkoitettu vain Jytyn työvoimajäsenille, joten kannatusjäsenet eli eläkeläiset eivät voi ottaa etua käyttöön.

• CityShoppari-sovelluksella saat noin 300 yrityksen 1 000 etua, jotka ovat hyödynnettävissäsi jopa 2 000 liikkeessä ympäri Suomea.
  • Sovellus on helppokäyttöinen, ja näet kaikki edut kätevästi yhdestä paikasta. Lähelläsi olevat yritykset löytyvät listattuna etäisyyden mukaan.
  • CityShoppari-sovellus on ladattavissa Google Play, App Store ja Huawei AppGallery -sovelluskaupoista.

Ohjeet CityShoppari-etujen käyttöönottoon ja kirjautumiseen:

• LATAA CityShoppari-sovellus sovelluskaupastasi ja ASENNA sovellus.
  • AVAA sovellus
  • Tämän jälkeen SALLI SIJAINTI. Sovellus tarvitsee tämän oikeuden toimiakseen oikein ja näyttääkseen sinulle lähinnä olevat edut. Sovellus ei kerää sijaintietojasi.
  • Jos olet liittynyt Jytyyn ennen 15.5.2021, valitse vasemmasta ylävalikosta kohta LIITTO/YRITYSASIAKAS ja mene kohtaan KIRJAUDU JÄSENNUMEROLLASI. Kirjaudu sovellukseen lisäämällä jäsennumeron eteen etuliite JY esim. JY000000.
    Huom! Apple eli iPhone-puhelimessa pitää antaa tämän jälkeen vielä SALASANA, joka on CITYS.
  • Jos olet liittynyt Jytyyn 15.5.2021 jälkeen, tilaa sovellukseen kertakäyttöinen salasana lähettämällä tekstiviesti JYTY numeroon 04573960174 (norm. tekstiviestin hinta). Tämän jälkeen mene sovellukseen ja valitse vasemmasta ylävalikosta kohta LIITTO/YRITYSASIAKAS ja sen jälkeen KIRJAUDU SALASANALLA. Kirjaudu sovellukseen tekstiviestillä saamallasi salasanalla.

Jäsennumerosi löydät jäsenkortistasi (muovi- tai mobiilikortti) tai Jytyn jäsenen sähköisestä asiointipalvelusta Jässäristä.

CityShopparin asiakaspalvelu:

Jos sinulla on ongelmia sovelluksen lataamisessa tai käyttöönotossa, olethan yhteydessä suoraan CityShopparin asiakaspalveluun:
puh. 020 703 2803 (arkisin klo 9–16) tai palaute@cityshoppari.fi

Kannatusjäsenenä Jytyssä

Jäsen, joka jää eläkkeelle, voi edelleen kuulua jäsenyhdistykseen kannatusjäsenenä. Kannatusjäsenmaksu on 36 €/vuosi ja maksetaan suoraan yhdistyksen tilille. Kannatusjäsenellä ei ole liittojäsenmaksuvelvollisuutta, äänioikeutta eikä vaalikelpoisuutta Jytyn toimielimiin, mutta kannatusjäsenellä on yhdistyksen kokouksissa läsnäolo- ja puheoikeus.

Kun jäät eläkkeelle, ilmoita jäsenasiainhoitajalle eroatko vai jäätkö kannatusjäseneksi. Peruuta jäsenmaksuvaltakirja työnantajalta, mikäli jatkat tilapäistä työskentelyä, sillä jäsenmaksu velvoite päättyy.

Jyty Lounais-Lapissa kannatusjäsenenä sinulla on oikeus osallistua järjestämiimme tapahtumiin.

Kannatusjäsenenä voit liittyä myös Jytysenioreihin